Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repositorio.unifesspa.edu.br/handle/123456789/879
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.creator | SILVA, Valdiney Conceição da | - |
dc.date.accessioned | 2019-09-17T17:19:20Z | - |
dc.date.available | 2019-09-17T17:19:20Z | - |
dc.date.issued | 2019 | - |
dc.identifier.citation | SILVA, Valdiney Conceição da. História de vida e percurso formativo: Educação do Campo e Educação Matemática no processo. 2019. 74 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação) - Universidade Federal do Sul e Sudeste do Pará, Campus Universitário de Marabá, Instituto de Ciências Humanas, Faculdade de Educação do Campo, Curso de Licenciatura em Educação do Campo, Marabá, 2019. Disponível em:< http://repositorio.unifesspa.edu.br/handle/123456789/879>. Acesso em: | pt_BR |
dc.identifier.uri | http://repositorio.unifesspa.edu.br/handle/123456789/879 | - |
dc.description.abstract | The present work aims to present characterizations about the challenges and possibilities of my school and academic course, immersed in the sociocultural context in the south and southeast of Pará and supported by the Field Education perspective, intends to reflect on pedagogical practices of socio-educational research and stage of docences of the emphasis on mathematics, based on the perspective of mathematical education. The constructions of the discussions, have as starting point, the undergraduate course in education of the field of the Federal University of South and Southeast of Pará. It has as results: the development of reflections and contributions and individual and social transformations that occurred in the process of a formative path, demonstrating the existential contradictions by which the subjects of the Field experience; As well as the challenges and possibilities of school life in the Field. My formative experiences from the university time classes and the pedagogical practices of the community time, are results that allowed to exercise practices reflections on the Teaching practices of schools in the field, articulating academic knowledge, school knowledge and knowledge developed in social practices, in view of the realities of the various subjects of the field that have the protagonism of social practices of the subjects at the center of the mathematical knowledge construction process. | pt_BR |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.source | 1 CD-ROM | pt_BR |
dc.subject | Educação rural - Aspectos sociais | pt_BR |
dc.subject | Biografia | pt_BR |
dc.subject | Prática de ensino | pt_BR |
dc.subject | Sociologia educacional | pt_BR |
dc.subject | Matemática | pt_BR |
dc.title | História de vida e percurso formativo: Educação do Campo e Educação Matemática no processo | pt_BR |
dc.type | Trabalho de Conclusão de Curso | pt_BR |
dc.contributor.advisor1 | ASSUNÇÃO, Carlos Alberto Gaia | - |
dc.description.resumo | O presente trabalho tem como objetivo apresentar caracterizações sobre desafios e possibilidades do meu percurso escolar e acadêmico, imerso no contexto sociocultural no Sul e Sudeste do Pará e apoiados na perspectiva da Educação do Campo. Pretende refletir sobre práticas pedagógicas das Pesquisas Socioeducacionais e Estágio de Docências da ênfase em Matemática, embasados na perspectiva da Educação Matemática. As construções das discussões têm como ponto de partida, o curso de Licenciatura em Educação do Campo a Universidade Federal do Sul e Sudeste do Pará. Tem como resultados: o desenvolvimento de reflexões e contribuições e transformações individuais e sociais ocorridas no processo de um percurso formativo, demonstrando as contradições existenciais pelos quais os sujeitos do campo vivenciam; bem como os desafios e as possibilidades da vida escolar da zona rural. Minhas experiências formativas a partir das aulas do Tempo Universidade e das práticas pedagógicas do Tempo Comunidade são resultados que permitiram exercitar práticas reflexões sobre as práticas docentes de escolas do campo, articulando conhecimentos acadêmicos, conhecimento escolar e conhecimento desenvolvidos nas práticas sociais, tendo em vistas as realidades dos diversos sujeitos do campo que tem o protagonismo das práticas sociais dos sujeitos no centro do processo de construção do conhecimento matemático. | pt_BR |
Appears in Collections: | FECAMPO – Faculdade de Educação do Campo |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
TCC_História de vida e percurso formativo.pdf | 1,91 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License